PROCESS- OCH SYSTEMKOORDINATOR INOM HR TILL ALECTA
Vill du bidra till struktur, utveckling och effektivisering inom HR? Vi söker dig som är nyfiken, noggrann och lösningsorienterad – med ett öga för detaljer och ett hjärta för service. Som ”Process- och systemkoordinator” inom HR blir du en viktig del av Alectas HR-team. Du får möjlighet att påverka och bidra i en organisation där HR spelar en central roll.
Om företaget
”Alecta är ett av Sveriges största tjänstepensionsbolag med uppdraget att skapa trygghet för miljoner svenskar och tusentals företag – och att bidra till stabilitet i det svenska pensionssystemet. Vi är ett ganska litet företag med knappt 400 medarbetare som alla har en stor och viktig del i att vi klarar och levererar på vårt uppdrag. Vi befinner oss i en spännande fas av modernisering där nya perspektiv och idéer är välkomna!
Som medarbetare på Alecta får du ta ett stort eget ansvar och har stora möjligheter att både bidra och utvecklas. Samtidigt ger vi dig bra förutsättningar att klara livspusslet. Vi är stolta över vår kultur – här hjälps vi åt att lösa knepiga problem, samarbetar över avdelningsgränserna, lär av varandra och har roligt ihop!”
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra Alectas HR team på 6 personer och arbeta brett med HR-processer, system, rapportering och dokumentation. Fokus ligger på att vara nyfiken, skapa struktur, driva digitalisering, och utveckla nya arbetssätt. Du ansvarar även för HR:s GDPR-hantering, kvartalsrapportering och att för att administrera och även hålla interna aktiviteter och utbildningar.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Ha en helhetsbild över HR:s system, löpande utvärdera och utveckla den
• Utveckla HR-processer och arbetssätt
• Driva digitalisering och effektivisering
• Följa upp rekryteringskostnader
• Säkerställa korrekt GDPR-hantering
• Uppdatera styrdokument och policys
• Förbättra rutiner och mallar
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av HR-administration, process- eller rapporteringsarbete och som trivs med att arbeta strukturerat, noggrant och självständigt. Du är serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att samarbeta med kollegor i olika delar av organisationen.
Du har en god sifferkänsla och ett intresse för att utveckla och effektivisera arbetssätt. Vi ser gärna att du har ett särskilt intresse för system, användning av digitala verktyg och AI samt erfarenhet av HR-system. Det är starkt meriterande om du även har varit med och implementerat HR-system. Som kommunikatör är du tydlig och har lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
Vi tror att du är nyfiken, lösningsorienterad och initiativtagande – en person som bidrar med idéer och energi, samtidigt som du är ödmjuk och trivs i en miljö där förändring är en del av vardagen. Hos Alecta får du vara med och forma framtidens HR-arbete – med kompetens, laganda och driv!
Framgångsfaktorer
• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi eller HR
• Erfarenhet av HR- eller löneadministration eller en controllerfunktion
• Serviceinriktad, tänker proaktivt och kan bidra till utveckling och effektivisering
• God systemvana samt intresse för AI och nya digitala arbetssätt
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön. Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller på samtliga kandidater som vi väljer att presentera för våra kunder. Syftet är att säkerställa en trygg och pålitlig rekrytering för både dig, oss som arbetsgivare samt våra kunder.
För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/
Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-12-14
Detta är en hyrrekrytering där du under 10 månader är anställd av oss på Resultat AB, för att sedan gå över till en anställning hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Gabriella på 073 – 311 68 62 eller maila gabriella@resultatab.se

Ansök senast:2025-12-14
Ansök direkt här så kontaktar vi dig vidare. om du inte redan har ett inlogg hos oss så skapas det och du får ladda upp ditt CV. Var noga med att fylla idetaljerna i ditt CV då det ökar dina chanser att få komma på intervju!
Känner du någon som skulle passa? Då får du gärna tipsa personen via e-post eller kopiera en länk hit.
E-mail