Kontakt

EKONOMIASSISTENT TILL SÖDERORT MED OMGÅENDE START

Är du en erfaren Ekonomiassistent ledig för ett uppdrag per omgående? Vi erbjuder nu ett längre uppdrag där du får bidra med din kompetens i en internationell miljö. Till vår kund söker vi nu en prestigelös, flexibel och kommunikativ Ekonomiassistent för ett uppdrag på cirka 12 månader. Du kommer att bli en viktig del av ekonomiavdelningen under din uppdragsperiod.

Om företaget

Vår kund är ett är ett dynamiskt och internationellt företag med ett starkt fokus på kvalitet och service. Bolaget har sitt huvudkontor i Norsborg, hit tar du dig enklast med bil – de erbjuder gratis parkering – eller kollektivt med tunnelbana och buss.

Dina arbetsuppgifter

Som Ekonomiassistent kommer du att ingå i ekonomiavdelningen bestående av tre personer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Kundreskontra
• Inbetalningar i olika valutor
• Påminnelsehantering
• Avskrivningar och periodiseringar
• Intrastat och periodiska sammanställningar
• Avstämningar månadsvis

Din profil

Vi söker dig som har flera års erfarenhet som Ekonomiassistent och har arbetat med flera delar i ekonomiflödet. Även om du kommer att ha hand om kundreskontran så behöver du kunna avlasta även på leverantörssidan. Som person är du är noggrann, flexibel och van att arbeta självständigt. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att ta ansvar och som vågar ta egna initiativ. Du trivs med att vara en del av ett team och har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt.

Har du tidigare erfarenhet av ekonomisystemet Microsoft Business Central är detta starkt meriterande. Du ska även vara flytande i svenska och engelska i både tal och skrift, då mycket kommunikation sker via mail på engelska med bolagets kunder.

Framgångsfaktorer

• Erfarenhet av hela flödet inom kund- och leverantörsreskontra
• God administrativ förmåga och vana att hantera flera uppgifter samtidigt
• Erfarenhet av ekonomisystemet Microsoft Business Central är meriterande
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav

Om oss

Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön.
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar.
För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/

Ansökan

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Norsborg, Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-09-30

Detta är ett längre konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Resultat AB och uthyrd till vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten ska tillsättas omgående. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban på 073 – 311 68 62 eller maila gabriella@resultatab.se

VisstidsanställningBotkyrkaHeltid
Kontaktperson:Gabriella Urbangabriella@resultatab.se+46 73 311 68 62

Ansök senast:2025-09-30

Ansök direkt här så kontaktar vi dig vidare. om du inte redan har ett inlogg hos oss så skapas det och du får ladda upp ditt CV. Var noga med att fylla idetaljerna i ditt CV då det ökar dina chanser att få komma på intervju!

Känner du någon som skulle passa? Då får du gärna tipsa personen via e-post eller kopiera en länk hit.

E-mail