Att arbeta som HR-administratör

Som HR-administratör varierar dina arbetsuppgifter ganska mycket beroendet på vilket företag och vilken verksamhet företaget har som huvudsysselsättning. Arbetsuppgifterna kan t.ex. vara att matcha och boka vikarier, driva ärenden kring rehabilitering, rekrytering , arbetsmiljö mm tillsammans med ansvariga chefer, ansvara för en eller flera processer i det strategiska HR-arbetet eller att aktivt delta i olika typer av digitaliseringsprojekt för olika IT-system. 

För att lyckas i rollen har man goda kunskaper att arbeta i olika HR-/IT-system samt erfarenhet från arbete i bemannings-/rekryteringsbranschen. Vidare är det positivt med ett flexibelt förhållningssätt och förmågan att själv se vad som behöver prioriteras. För att lyckas i rollen måste man trivas med snabba omställningar samt kunna handskas med en del jobbiga möten/samtal med medarbetare. Som person har man en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Man arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt och har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse samtidigt som man har lätt för att samarbeta med sina kollegor.

Låter det spännande? Ring oss på 08-400 255 05 eller maila oss på info@resultatab.se! Vi behöver alltid duktiga HR-administratörer.